Thursday, May 14, 2009

Biarlah Puisi Ini Berkata-kata.....

Puisi: Rasa Itu



Puisi: Si Cinta

33 comments:

addyaholix said...

tersentuh saya baca bang tepak. terlalu dalam. sakit kan? ya malam selalu buat hati kita tak tenang. saya kira banyak hati yang sedang kecewa berbanding bahagia bang.

moga kita semua mampu nampak jalannya. dan moga kita terus kuat untuk tempuh semua!

Benedict Bernard said...

nice poem. Im not as good as you. I dont even know how to write a poem :)

Shah said...

Abg Rush,

Shah berhenti karang sajak lah lepas ni.

Haire Iskandar Ahmad said...

sungguh menakjuknya... terasa sgt bila baca sajak nie....

Terompah Biru said...

Wahhh.. i'm speechless....

".. CINTA akan datang kepada mereka yang masih berharap sekalipun pernah dikecewakan, kepada mereka yang masih percaya sekalipun pernah dikhianati, kepada mereka yang masih mencintai sekalipun pernah disakiti .."

JANGAN PERNAH BERHENTI BERDOA & BERHARAP. Karena Dia selalu memberikan yang terbaik. Cinta yang sempurna pasti akan datang jua ;D INSYAALLAH...

Faisal Admar said...

what happen abang tepak?
what have i missed?

fzy fuzzy said...

Sajak tu sah-sah la jiwang karat..
lagi dibaca lagi la tersentuh jiwa...TAPI...sy suka pemandangan background tu....ombak menghempas pantai dan kuning jingga diufuk timur sebab cinta pada yg ESA tak pernah mengecewakan kita...

Wasalam

Princessa said...

Hi Rush..

Yes..byk jugak choice ...lg satu brand for guys yg best ialah BURTON..

U nak carik apa ye ? Let me know..kalau jumpa boleh lah kirim ..im flying back in 3 weeks time...:)

P/S : Saya dkt Dublin..bukan di LA ..hehehe...ternampak ur link tu..
Anyway..thanks for linking !

AFAK.... said...

abg syed... saya suke...saya suke...

fzy fuzzy said...

Again.
Someone passed this to me...

Life just journey to unknown destination..
Some times we happy, sad, frustrated, crazy, etc..
Along the way these always a TEST...
How we confront with it..
Make part of our self..
We learn along the way to built our self..
To good, better, best..

I'm nobody
I'm just stranger that walk through the road...
STOP..to give a hand..
And walk again..
Till the FINAL..

Smile

Mencari Sinar Bahagia @ Tommy said...

Greetings from Ipoh..

Nice poem...
So creative of U,bro...
Can we be friends...
I love writing poem too..
Feel free to drop by page..
Hope to hear fr U soon..:)

Chef Aduka said...

Poem...terapi jiwa....good...good.

D'Rimba said...

Kumengerti apa yang kaurasai
sungguh kumengerti jauh ke dasar hati
makna hidup ini yang makin meninggi
kurang hargai dan syukuri nikmat Ilahi.

scrlett said...

poem...? or what..? it's ur heart said it .. or ur feels... what ever.. byakkan bersabar.. yer...

Mrs.Sheikh said...

kenapa agaknya tiada siapa yg faham?? gelodak jiwa?

Benedict Bernard said...

by chance if u come to my territory again, do buzz me. We can go phototaking together :)

Miaka said...

dalam sungguh maksudnye ni..

addyaholix said...

tak lama lagi sambut ulangtahun kelahiran ke bang tepak?

salam ulangtahun dari saya. yang ke berapa dah? =)

:: NbC :: said...

Hi,

nice one.

*u wrote it urself..?

Rush Murad said...

addy - ini yang lahir dari hati... jiwa berkata2...akal cuba menzahirkannya... maka terciptalah apa di depan mata ini...


Ben - but i know u can sing.. and now u know how to write blog :D


Shah - lain orang/penulis... lain rentak puisinya... yang dipaparkan ini terlalu biasa2 sahaja dan bersahaja..

Rush Murad said...

haire - mereka yg pernah kecewa... pasti dapat rasakannya... kan?


terompah biru - moga sahaja saya bertemu dgn cinta yg sempurna...moga sahaja yg terbaik itu tidak jauh jaraknya...


faizal - well... nothing much... cerita biasa sebuah kehidupan..


fzy - benar sekali, cinta kepada Nya adalah cinta agung dan pastinya kita tidak akan kecewa... tetapi sebagai manusia yg sifatnya suka akan cinta dan kasih sayang... pastinya kita ingin rasa2 itu dalam diri..


princessa - nanti i browse kat internet... i prefer Zara.. macam sesuai dgn my personality..


AFAK - suka??? hehehee... ambiklah!

Rush Murad said...

Tommy - thanks for dropping by Tepak Sireh.. sure, will visit u soon... :D


Chef Aduka - ya, ianya luahan jiwa... yg kadang-kala tak terbendung di dalam dada.. kita luahkan sahaja dgn cara begini - puisi..


D'Rimba - orang lama, pasti pandai berpuisi seloka... syabas!


scrlett - its my heart saying.. :)

Rush Murad said...

Mrs - Sheikh - mereka faham tetapi cuba untuk tidak dan faham tidak mahu faham... pilihan di tangan mereka...



Ben - i wud love to... senang2 nanti jumpa di Spore or JB jer lah ekk..


Miaka - dalam hingga ke dasar laut tetapi cukup jelas seperti di permukaan air yang jernih dan tenang...


addy - terima kasih... ni mesti baca dari blog seseorang itu kan? :)


NbC - thanks! yes, i do writes poem etc... kenapa i tak boleh masuk ur blog? can u give me access? tq!

Anonymous said...

Salam Rush.. Wah! cantik bait-bait puisi tu.. You shd be proud of yourself, punya jiwa seni :) This is life, Rush.. Semua tu mengajar kita jadi lebih matang, ada hikmah disebalik kejadian.. Insyaallah akan hadir cinta yg ditunggu.
Take care!

-cintakyra-

cikha said...

Hi Rush, deep hearted feeling puisi.. rasa-rasanya dulu ada juga pernah jadi begini...anyway semuanya from ALL THE MIGHTY .. moga-moga the best one will be yours soon. Insyallah..

@xiM said...

saya suka baca puisi nih..sungguh mendalam!!

Cinda... said...

saya baca sume puisi ni lebih 1kali.. tapi sy lebih suke pada yang terselit kat entry Aukland tentang perjalanan ini...(pada saya, ianya ada maksud tersendiri)

Safwan Husaini said...

salam singgah dr saya..
tersentuh hati bila kedua mata menyinggah pada tulisan ini..
mendalam,tersuram,dan teerti pada makna..
yeah..cinta hnya satu kata,..
yg indah bgy insan melaluinya..
meskipun didlmnya tersmpan seribu satu cerita..
mngapa selalu hati dan jiwa yg mmpu mnyentuh cinta
bukan tangan yg bisa merasai..
biar kita bisa bercerita pda semua..
yg cinta adlh satu hijab..
urm..
abg sireh,
kata2 kamu benar2 dalam..
izinkan saya mngambil sedikit inspirasi dalam tulisan ini..
buat jemari saya untuk menulis sesuatu berkaitan cinta...

KHALILA said...

salam

hai bro, bkn saja pandai ambik gambar jiwa halus lak pulak .. bagus2 well done, u proved to the world yg idup ini bukan lah satu kesia sian wlpun hati terluka. Kami semua ada apa adahal janji sempoi..

Anonymous said...

China and Russia put the blame on some screwed up experiments of US for the earthquake that happened in Haiti.
Chinese and Russian Military scientists, these reports say, are concurring with Canadian researcher, and former Asia-Pacific Bureau Chief of Forbes Magazine, Benjamin Fulford, who in a very disturbing video released from his Japanese offices to the American public, details how the United States attacked China by the firing of a 90 Million Volt Shockwave from the Americans High Frequency Active Auroral Research Program (HAARP) facilities in Alaska
If we can recollect a previous news when US blamed Russia for the earthquake in Georgio. What do you guys think? Is it really possible to create an earthquake by humans?
I came across this [url=http://universalages.com/hot-news/what-happened-in-haiti-is-it-related-to-haarp/]article about Haiti Earthquake[/url] in some blog it seems very interesting, but conspiracy theories have always been there.

Anonymous said...

Hello everyone! I do not know where to start but hope this site will be useful for me.
In first steps it is very good if somebody supports you, so hope to meet friendly and helpful people here. Let me know if I can help you.
Thanks in advance and good luck! :)

Anonymous said...

The French gourmet cheese Bleu d'Auvergne has a wonderful aroma, a rich taste; the saltiness increases with the incidence of veining. The overall flavor is piquant but not overly sharp. Bleu d'Auvergne started life as an imitation of Roquefort, using cow's milk in place of sheep's milk. Legend has it that a peasant, around 1845, decided to inject his cheese with a blue mold that he found growing on his left-over bread (the motto being, waste not, want not). And thus, the gourmet cheese Bleu d'Auvergne was born. This French gourmet blue cheese comes from the region of Auvergne and the cheese is made from milk of Salers and Aubrac cows. The rind is very thin and so the cheese is usually wrapped in foil. The cheese is rich and creamy with a pale yellow color and scattered holes and well-defined greenish-blue veining. We cut and wrap this cheese in wedge of 8 ounces and 1 pound.

buy fresh blue cheese

[url=http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx]buy fresh blue cheese[/url]

http://riderx.info/members/buy_5F00_fresh_5F00_blue_5F00_cheese.aspx

Anonymous said...

Hi,

I am new here..First post to just say hi to all community.

Thanks