Saturday, February 14, 2009

Puisi: Percayalah.....

Puisi: Percayalah.....

28 comments:

Chef Aduka said...

ini mesti zaman sekolah menegah ni belajar sastera ni........not bad!

Nurul A. Abid said...

Huh...what's up? Takkan pisang berbuah lagi.....

Luaq Dome Ezplanade said...

Salam,

Bagaikan tersentuh hati kecil ini bila membaca serangkap demi serangkap puisi ini. Bagaikan ada satu bebanan yang begitu berat untuk ko tanggung. Mungkin sudah menjadi suratan takdir dan tertulis atas apa yang terjadi. Insyallah ada hikmah disebalik kejadian ini. Memang kita sering mengharapkan sinar cahaya terus bersinar hingga ke petang namun tiada siapa sangka hujan ditengahari. Tiada siapa dapat menjangkakan....

Walaupun agak mudah untuk aku memperkatakan disini namun berat lagi bahu yang memikulnya. Aku doakan agar ko tabah menghadapi dugaan ini dan menemui jalan penyelesaian yang membawa kebahagian dalam kehidupan ini. Insyallah...*jgn bersedih sgt, i tahu u tabah Rush...

mOhD^.^rAz said...

wow..bersajak la plak ek..
tuju kat saper nie?

addyaholix said...

itu lumrahnya hidup. kadang-kadang apa yang kita rancang tak semestinya kita peroleh. apa yang kita mahu tak semetinya kita dapat. moga abang kuat untuk tempuh semua. walau saya tak kenal abang, tapi saya yakin abang kuat untuk melawan dunia sekalipon.

Anonymous said...

bro, kalau buat lirik lagu lagi best.... berbakat tulis lirik juga nih.

tammy said...

Bro..
Allah didn't promise,
days without pain,
laughter without sorrow,
sun without rain...
but he did promise
strength for the day,
comfort for the tears,
and light for the way...
so when U feel down,
becoz U didn't get what U want,
just sit tight and be happy
because Allah has thought of
something better to give you...

zara said...

Pergi ke Citrus di malam hari
Cheese Macaroni pilihan di hati
Wajah gembira berseri-seri
Rupa-rupanya ada yang menanti

*siapa nak sambung...sila lah :)

ps: Percayalah..ada berita baik dan gembira utk anda suatu hari nanti..

Nurul said...

next time we meet up, i'll read this poem out loud in front of everybody.heheh.. bleh?? jadi cam ala2 seniman jalanan.. :p

ps: just take things easy bro..

*chins up!! :)

NONIE AZIZ said...

ini macam kes patah hati yang teruk je bro?

nak sambunglah pantun Zara..hehehe

Hari Ahad ke pasar lambak
Ke pasar lambak mencari kentang
Awat tak habakkk
Ni...ramai list awek nak kasi bentang...

fzy fuzzy said...

Salam cik Tepak,

Bab2 jiwang karat ni...hmmmmmm...no komen...well hanya jauhari yg kenal manikam...bukan maniam ek...

Peace.
Bacalah...insyallah it will ease d pain...

Terompah Biru said...

wahhh Zara.. pandei berpantun duhal ;D kmk sik reti nak sambungkan pantun itew.. tolong bacakan depan Rush boleh hehehe...

Apasal tiba2 jer erkk... Mlm tu nampak happy sesangat tup2 hari nie??!! Itulah agaknya beza SEMALAM dan HARI INI yerk :(

Apa2 pun didoakan YANG TERBAIK jer utk u Bro :) Semoga BAHAGIA itu akhirnya akan jadi milik u gak ;D

Luaq Dome Ezplanade said...

nak menyambung pantun zara...

Orang yang menanti tetap di sini,
Yang begitu mengenali semua di Miri,
Ketiadaannya bukan untuk melupakan yang di sini,
Tentu ligat berfikir siapakan orang itu yang berada di Miri.

Anonymous said...

sedeh la pulak, cerita la, nak denga...

-mim

zara said...

pssst Nonie...best la pantun u. :)

amboi Kerol bkn main ekkk.. jap jap..err..

I nak madah...
I tak reti pantun dua kerat
I nak madah...
I bukan jiwang karat

Haha.. boleh terima ke tuan pengerusi? :D

nurrul said...

berdoa dan trus berdoa..tuhan mendengar stiap rintihan hambanya..Dia Yang Maha Adil

Norae said...

salam abg rashidi..

wahh... naper pulak nie yea.. apapun saya doakan semuanya baik2 saja.. kalau sudah jodoh itu ditentukan Allah, walau sejauh mana dia pergi.. dia pasti akan kembali.. take care & be happy

Skullsplitter said...

Nice! Boleh jadi sasterawan. Why not ko tulis buku. Cuma bykkan bahasa baku dan bahasa lama., mesti cantik puisi tuh! hehe. Just my opinion. But it's very nice!

skullsplitter

Faisal Admar said...

ke mana "dia" pergi? hmm.

"if you love someone, set him free; if he comes back to you, he is yours"

Aled said...

Bila ko percaya
bahawa hari2
selalu berganti
Takkan selamanya
awan2 hitam
menghantui hidupmu
Mendung tak bererti hujan
yakinlah ini satu cubaan
masih ada waktu
dan kesempatan
untuk meraih cinta..

Anonymous said...

Dear Rush,

NEVER CRY FOR ANY RELATION IN LIFE
BECAUSE FOR THE ONE WHOM YOU CRY
DOES NOT DESERVE YOUR TEARS
AND THE ONE WHO DESERVES
WILL NEVER LET YOU CRY............

TREAT EVERYONE WITH POLITENESS
EVEN THOSE WHO ARE RUDE TO YOU,
NOT BECAUSE THEY ARE NOT NICE
BUT BECAUSE YOU ARE NICE.........

NEVER SEARCH YOUR HAPPINESS IN OTHERS
WHICH WILL MAKE YOU FEEL ALONE,
RATHER SEARCH IT IN YOURSELF
YOU WILL FEEL HAPPY
EVEN IF YOU ARE LEFT ALONE.........

ALWAYS HAVE A POSITIVE ATTITUDE IN LIFE.
THERE IS SOMETHING POSITIVE
IN EVERY PERSON.
EVEN A STOPPED WATCH IS RIGHT
TWICE A DAY......

HAPPINESS ALWAYS LOOKS SMALL
WHEN WE HOLD IT IN OUR HANDS.
BUT WHEN WE LEARN TO SHARE IT,
WE REALIZE HOW BIG AND PRECIOUS IT IS!.................

Have a nice day always.

Anonymous said...

Rush,
Been there...done that... Time will heal, Insyaallah!

Take care! :cintakyra:

en_me said...

layannn raja lawak tewww..

Rush Murad said...

chef aduka - saya belajar aliran sains, tetapi minat akan 'arts'...

Nurul - tak ler sis... semuanya ok... heheheee.. sesekali ingin juga meluah perasaan melalui puisi..


kerol - i'm gonna be fine... insyaAllah.. i know u know..


mohd raz - tuju kat sapa2.. kita lihat sapa yg kenaaaa..... :D


addy - insyaAllah... pengalaman membuatkan kita lebih bersedia dan lebih terbuaka serta 'kuat'!


anonymous - buat lirik? macam mana nak hantar ke production house ek?

Rush Murad said...

tammy - thanks sooo much!!! really appreciate what u wrote here...


zara - insyaAllah... tak reti berpantun... :)

nuyul - no komen

nonie - list memang panjang, tapiii.... ramai yg cukup kriteria... how?


fzy - thanks for ur sms... :D


along - no komen ekk...

kerol - korang masuk jer pesta pantun...

mim - biarlah rahsiaaaa.....

Rush Murad said...

nurrul - yes... jangan berhenti berharap... :D

norae - yes, i percaya pada jodoh pertemuan, ajal maut... qada' n qadar...


skullspitter - actually, i dah ada antologi puisi sendiri.. memuatkan banyak puisi2 ciptaan sendiri.. antologi ni saya mula tulis seawal umur 14 tahun... sedang mencari di mana saya letakkan buku antologi puisi dengan nama pena ASHY G.M tuu..


faisal - yups....dia comes back to me..... :D

aled - meraih cinta, menuai rasa danmembakar sukma... semuanya telahku rasa... nikmat!

anonymous - thanks so much! i nak publish ur poem ni... boleh? so meaningful indeed!

cintakyra - insyaAllah... i'm healing... slowly but steady...

suesamsudin said...

When you lose someone close to your heart
See your whole world fall apart
And you try to go on but it seems so hard
Allah knows
Allah knows

been there before...still in healing process...

gud day abg!!!

Beruang Madu said...

Hmmm... satu luahan kecewa, takper kita memang kena gagal sekali sekala